بروزرسانی: 24 آذر 1404
ارزان ترین و گران ترین خودروهای داخلی در بازار خودرو
ارزان ترین و گران ترین خودروهای داخلی در بازار خودرو
در فهرست 15 خودروی ارزان خارجی سال 2023 نام برندهای معتبری نیز به چشم می خورد. از جمله این برندها می توان به هیوندای، سوبارو، کیا، نیسان، میتسوبیشی و شورلت اشاره کرد. همان طور که دیده می شود اغلب این خودروهای ارزان قیمت در مقیاس جهانی، تولید کره جنوبی و ژاپن هستند.
- بله این درست که محصولات داخلی این شرکت از کیفیت بالا و خوبی بهره نمی برند، اما در میان آن ها شاید کوییک تنها مدلی است که با ارفاق و کمی چشم پوشی از ضعف ها و البته به خاطر قیمت پایینش می توان از آن برای پیشنهاد خرید یک خودروی ایرانی دنده اتوماتیک کمک گرفت.
- زیرا با توجه به این که نیاز کشور به لحاظ خودرو یک و نیم میلیون دستگاه است، و یک میلیون رقمی است که طی یکسال باید عرضه شود؛ بنابراین با عرضه طی شش ماه، به کنترل بازار کمک خواهد کرد.
- در ادامه به سراغ چندتا یک لیست چهارتایی از ارزان ترین ماشین دنیا به پول ایران رفته ایم تا به ادعای ما ایمان بیاورید!
- مزدا ۳ نسل دوم که در بازار کشور ما با نام مزدا ۳ نیو شناخته می شود، محصول سال ۲۰۰۹ کمپانی ژاپنی Mazda است.
- در ماه های گذشته نیز شاهد بودیم وقتی دلار تا کانال 60 هزار تومان افزایش یافت در عمل هیچ خرید و فروشی انجام نمی شد و مردم به انتظار کاهش نرخ ارز از خرید و فروش دست کشیده بودند.
طبق اطلاعاتی که از طرف خودروسازان به کمیسیون رسیده، این شرکت ها در تولید هر خودرو حدود 20 تا 30 میلیون تومان ضرر می کنند. درباره احتمال افزایش 10 درصدی قیمت ها نیز آقای معمارباشی گفته وقتی تورم بخشی 18% باشد اما قیمت ها 10% بیشتر شود، به معنی تداوم زیان خودروسازان است. ابتدا رئیس انجمن مذکور، مشکل اساسی صنعت قطعه سازی را جدی گرفته نشدن توسط دولت دانست.
خودرو با ارزش واقعی خود فروخته می شود؟
خبرهای واردات محصولات کیا هیوندای تویوتا فیات میتسوبیشی و نیسان همه و همه حکایت از رنگی شدن دنیای خودروبازها در یکی دوماه آتی دارد. از سوی دیگر طرح واردات خودروهای دست دوم هم خودش دلیل دیگری برای فروریختن قیمتها در بازار کشور است. ماشین سوزوکی ایگنیس، رتبه اول ارزان ترین ماشین دنیا به پول ایران را در لیست ما کسب کرده است و در بسیاری از مقالات، با ماشین هایی مثل فولکس واپن آپ (Volkswagen Up)، هیوندای i10 (Hyundai i10) و تویوتا آیگو (Toyota Aygo) مقایسه می شود. سوزوکی ایگنیس، برای اولین بار در سال 2000 به بازار جهانی معرفی شد و حالا با طراحی جدیدتر به صورت انحصاری در بازار روسیه عرضه شده است. این یک واقعیت است که در بازار خودروهای صفر کیلومتر، نمی توان رقیب چندانی را برای پراید متصور بود. یکی از دلایل این است که براساس قوانین روز صنعت خودروسازی (حتی در کشوری مانند هند) نیز تولید خودرویی با چنین مشخصات ایمنی ضعیفی امکان پذیر نیست و خودروهای ایمن تر اساسا گران قیمت تر از پراید تمام می شوند.
ماجرای عجیب جریمه بهمن موتور؛ حمایت از مردم یا هدایت رانت؟!
البته در برخی بازارهای صادراتی دیگر نیز iX5 با نام و نشان دانگ فنگ فروخته می شود. دانگ فنگ iX5 محصول سال ۲۰۱۸ است و پلتفرم یکسانی با برادر قدیمی ترش، یعنی DFSK 580 دارد. البته دانگ فنگ برای طراحی iX5 مسیری کاملا متفاوت را رفته طوری که حالا با کراس اوری کوپه روبرو هستیم. در صورتی\u200e که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.
اتیوس خودرویی است که تویوتا سال 2010 با قیمت پایه 6.1 لک وارد بازار هند کرد. اتیوس شاید از نظر ایمنی از رقبای خود چند پله بالاتر باشد، اما کیفیت آن کمی با هم خانواده هایش متفاوت است و در کابین کمی صدا وجود دارد که تویوتا در نمونه فیس لیفت این خودرو، صداهای موجود در کابین را از بین برد. بورس کالا به دلیل نداشتن حد تجاوز قیمتی خود ، قیمت خودرو را در بازار آزاد و هم چنین کارخانه به حد سرسام آوری افزایش داد .